close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ארבע דרכים לשמור על תזונה נכונה ללא מאמץ

מערכת שורשכה ניסן, תשפג16/04/2023

כאשר הבריאות משתפרת, רמת העייפות יורדת והמשקל נמצא בשליטה, עולה מצב הרוח, הביטחון העצמי ותחושת שביעות הרצון ואלו יוצרים מוטיבציה גבוהה יותר להמשיך בשמירה על הכללים

תגיות:
צילום: pexels

כולנו רוצים לאכול בריא

צילום: pexels
יותר, להתעמל שלוש פעמים בשבוע, להוריד את רמת הלחץ בחיינו ובאופן כללי לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן יותר. הסיבות לכך משתנות מאדם לאדם ומתקופת חיים אחת לאחרת, אך המטרה נשארת בעינה.

במאמר זה נתמקד בנושא התזונה בלבד, ונציע כמה עקרונות וכללים פשוטים כדי לשמור על תזונה נכונה.

להתחיל כל ארוחה בשתיית כוס מים
כל דיאטן, יועץ תזונתי או רופא ימליץ על שתיית שמונה כוסות ביום, כליטר וחצי. מרבית האנשים אינם עושים זאת. לפיכך, פעמים רבות אנו מבלבלים בין תחושת רעב לתחושת צמא, בייחוד בימים קרים יותר או בזמן שהות בתוך הבית או המשרד.

אחת הדרכים הטובות והפשוטות ביותר לשמור על אכילה נכונה ועל אורח חיים בריא היא להתחיל כל ארוחה בשתיית כוס מים. שתיית כוס המים טרם הארוחה משיגה שתי מטרות. הראשונה היא הקפדה על שתיית מים בכמות המומלצת והשנייה היא הורדת כמויות האוכל, שכן הקיבה מתחילה להתמלא ממים ולא ממזון.

לתת העדפה לפירות ולירקות
לא הצענו לוותר על בשר, דגים, פחמימות או דגנים, אלא להוסיף או לגוון את הארוחות עם מנות ירק או פרי טריים. לשלב בכל ארוחה או בארוחות הגדולות מנת סלט רענן וטרי. בדרך זו הגוף יקבל גם את כמות הירקות הדרושה לו, והוא ילמד כי תחושת השובע יכולה להגיע גם מירקות ולא רק מהבשר או הפחמימות.

מומלץ גם לשלב פירות בתפריט היומי אם כי מומלץ שלא להגזים בכמות, שכן הפירות מכילים כמות סוכר גדולה יחסית.

לא לאכול בלילה
עוד המלצה פשוטה היא לסיים את האכילה ביומית בשבוע הערב המוקדמות ולא לאכול ארוחות, בוודאי שלא ארוחות גדולות וכבדות בשעות הערב המאוחרות או הלילה.

טיפ זה נועד למנוע את העומס שיש על מערכת העיכול בשעות הלילה. אם אוכלים ארוחה גדולה בשעה מאוחרת, מערכת העיכול עובדת קשה בשעות הלילה כדי לעכל את המזון. עבודה זו מכבידה על המערכת והיא יכולה לגרום לתופעות כגון צרבת, כאבי בטן, יציאות לא סדירות ועוד.

להפחית את כמות הסוכר והמלח
ארוחה שאינה מתובלת כראוי, שיש בה כמות מלח מועטה או רבה מידי, אינה טעימה ולעיתים אף אינה ניתנת לאכילה כלל. בעוד שתבשיל שיש בו מעט מלח ניתן לשפרו באמצעות הוספת של מלח, תבשיל שיש בו הרבה מידי לרוב לא יאכל כלל.

מלח הוא טעם החיים, אך יחד עם זאת הוא סופח נוזלים, הוא מעלה את לחץ הדם ועשוי לגרום לבעיות נוספות. אם אתם אוהבים להוסיף מלח לכל תבשיל, כדאי להתחיל להוריד בכמויות באופן הדרגתי כדי לצרוך פחות ממנו. אין הכוונה להימנע ממנו לחלוטין אלא להפחית בכמויות.

הפחתה דומה מומלץ לעשות גם בנוגע לסוכר. להקטין מעט את הכמות בקפה או התה, להוריד מעט מינונים בזמן אפייה וכדומה.

שמירה על תזונה נכונה תבוא לידי ביטוי בתחומי חיים שונים ומגוונים. למשל, עלייה ברמת האנרגיה הכללית ולהפחית מצבים של עייפות מוגברת במהלך שעות היום, או הקלה בבעיות רפואיות שונות כגון תמונת מעי רגיז, בעיות של לחץ דם, הצטברות נוזלים ובצקות וכדומה.

בנוסף, הקפדה על תזונה נכונה ועקרונות אלו יכולה לתרום לירידה במשקל או בשמירה על המשקל הקיים.

כאשר הבריאות משתפרת, רמת העייפות יורדת והמשקל נמצא בשליטה, עולה מצב הרוח, הביטחון העצמי ותחושת שביעות הרצון ואלו יוצרים מוטיבציה גבוהה יותר להמשיך בשמירה על הכללים. זהו מעגל קסמים שכדאי ואפילו מומלץ להיכנס אליו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה